Što je više vaš proizvod održiviji od onog koji proizvodi vaša konkurencija, tim je veća vaša konkurentska prednost
Održivost je već dugo vremena deo naše organizacije i Ball je već dugi niz godina lider na listi Dow Jones Sustainability Index, a nalazimo se i među kompanijama koje su na listi FTSE for Good Index. U Srbiji Ball je već 11 godina aktivan kroz Fondaciju Recan.
Recite nam nešto više o korporaciji Ball, kad je osnovana i u kojim segmentima poslujete?
– Korporacija Ball je najveći proizvođač limenki na svetu. Proizvodimo gotovo polovinu limenki koje koriste naši klijenti kao što su Coca-Cola, Red Bull i Molson Coors. Takođe, imamo i druge segmente poslovanja kao što su proizvodnja ambalaže za aerosol za klijente kao što su AXE i avionska kompanija koja sarađuje sa NASA. Naša kompanija je osnovana pre 135 godina i ima 26 fabrika u Evropi, od kojih je jedna i ovde, u Beogradu.
Koliko je korporativna društvena odgovornost važna za vašu kompaniju?
– Održivost je već dugo deo naše organizacije i Ball je već dugi niz godina lider na listi Dow Jones Sustainability Index, a nalazimo se i među kompanijama koje su na listi FTSE for Good Index. Šest osnovnih principa korporativne društvene odgovornosti su deo standarda održivosti kojih moraju da se pridržavaju sve naše fabrike i oni su, takođe, ključni deo metrike našeg uspeha. Naši ciljevi uključuju i smanjenje ekološkog uticaja koji naši proizvodi imaju kada napuste naše fabrike kroz analizu njihovog uticaja u lancu proizvodnje, ali i nakon korišćenja. Jedna od oblasti u kojoj smo veoma aktivni je promovisanje recikliranja limenki, koji je osnovni način da smanjimo uticaj koji naši proizvodi imaju na okolinu. Naš program pod nazivom Svaka limenka se računa, koji smo započeli sa našim konkurentima i proizvođačima aluminijuma, trenutno se realizuje u 12 zemalja. Potpuno smo posvećeni postizanju našeg cilja od 75% recikliranih proizvoda u Evropi do 2020. godine.
Šta vas motiviše za korporativnu društvenu odgovornost?
– Mi zaista verujemo da održivost ima smisla u poslovnom svetu. Što je više vaš proizvod održiviji od onog koji proizvodi vaša konkurencija, tim je veća vaša konkurentska prednost pogotovo kada govorimo o industriji ambalaže. Sada kada se Evropa sve više fokusira na cirkularnu ekonomiju, sve više uviđamo da aluminijumske limenke, koje je veoma lako reciklirati, imaju ogromnu prednost. Takođe, korporativna društvena odgovornost predstavlja, takoreći, jednu liniju razdvajanja i na mnogim drugim nivoima. Na primer, mladi ljudi žele da rade u odgovornim kompanijama i postavljaju veoma dobra pitanja tokom intervjua za posao o tome koliko je kompanija održiva.
Možete li nam reći nešto više o vašim aktivnostima u Srbiji i regionu?
– U Srbiji je Ball već 11 godina aktivan kroz Fondaciju Recan. Glavni cilj Recana je podizanje svesti o recikliranju i zaštiti okoline. Puno smo radili na obrazovanju, a naš program je od 2007. godine realizovan u 430 škola širom Srbije. Zahvaljujući ovom programu, školujemo 2.000 dece godišnje. Takođe, pokušavamo da prikupimo što više limenki na raznim događajima i festivalima, pa smo na ukupno 142 događaja promovisali recikliranje za skoro 2,5 miliona ljudi. Od ove godine ponosni smo realizatori programa Every Can Counts u Srbiji. Isti program smo počeli da realizujemo i u Crnoj Gori u 2013. godini.